Η ΕΙΝΝΕΥΒ ΣΉΜΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΗΣ , ΌΠΩΣ ΥΠΟΣΧΕΘΉΚΑΜΕ ΣΤΟΝ ΕΥΒΟΪΚΟ ΛΑΟ ,ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΦΛΕΓΟΝ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΚΥΜΗΣ ΚΑΙ ΚΑΡΥΣΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΙΑΙΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ.
Τα Περιφερειακά Νοσοκομεία της Εύβοιας ,και η πρότασή μας στο υπαρκτό πρόβλημα της Δημόσιας Υγειονομικής Περίθαλψης των απομακρυσμένων περιοχών της Εύβοιας.
ΓΕΝΙΚΑ
Η Εύβοια είναι η δεύτερη σε μέγεθος νήσος της Ελλάδας μετά την Κρήτη με έκταση 4.167km² και πληθυσμό 210.000 μονίμους κατοίκους και περιλαμβάνει υγειονομικά και την νήσο Σκύρο με έκταση 210 km² και πληθυσμό 2.500 κατοίκους.
Γεωγραφικά η Εύβοια χωρίζεται σε 3 διακριτά διαμερίσματα : στο Βόρειο ,στο Κενροανατολικό (& Σκύρος), και στο Νότιο.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ
Α) Ο πληθυσμός της Εύβοιας,λόγω συνάφειας με το μεγαλύτερο αστικό συγκρότημα της χώρας ,την Αθήνα, παρουσιάζει αύξηση τους μήνες των επισήμων διακοπών των Χριστουγέννων ,Πάσχα , και το καλοκαίρι, με μία μέση αύξηση της τάξης του διπλασιασμού των πληθυσμού της κατά την διάρκεια των ανωτέρω χρονικών διαστημάτων που συνολικά είναι περί τους 4 μήνες τον χρόνο.
Επίσης τα Σαββατοκύριακα,οι περιοχές των νοτίων παράλιων οικισμών του Ευβοϊκού (Ν.Στείρα, Μαρμάρι, Κάρυστος) καθώς και οι περιοχές της κεντροδυτικής Εύβοιας (Πολιτικά,Ν.Αρτάκη,Χαλκίδα,Βασιλικό, Ερέτρια, Αμάρυνθος) υπερδιπαλασιάζουν το ποσοστό του πληθυσμού τους λόγω του ότι οι κάτοικοι των Αθηνών διατηρούν εκεί μόνιμες εξοχικές κατοικίες .
Β) Το οδικό δίκτυο της Εύβοιας ,ο οποίο συνδέει το βόρειο και το νότιο με το κεντρικό διαμέρισμα του νησιού, όπου υπάρχει το Νοσοκομείο της Χαλκίδας, που είναι δευτεροβάθμια μονάδα περίθαλψης , ευρίσκεται σε άσχημη κατάσταση και με πολλές υψομετρικές διαφορές ,με αποτέλεσμα ολόκληρες περιοχές της Εύβοιας ,ιδίως τους χειμερινούς μήνες να αποκλείονται . Λόγω του κακού οδικού δικτύου του Νομού συμβαίνουν πολλά τροχαία ατυχήματα (ιδίως το καλοκαίρι).
Στατιστικά στο Νομό Εύβοιας συμβαίνουν περί τα 300 τροχαία ατυχήματα το χρόνο εκ των οποίων τα 40 με
τουλάχιστον 1 νεκρό.
Γ) Οι χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ Ιστιαίας (κέντρο βόρειου διαμερίσματος) και Καρύστου (νότιο διαμέρισμα) και Χαλκίδας είναι 130 και 120 km αντίστοιχα.Η πόλη της Κύμης απέχει 96 km από την Χαλκίδα και η Σκύρος 24 ναυτικά μίλια ή 1 1/2 ώρα από το λιμάνι της Κύμης με καλές καιρικές συνθήκες.
Σε ωριαία βάση από την Ιστιαία έως την Χαλκίδα ένα ασθενοφόρο χρειάζεται περί τις 2-2 1/2 ώρες ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες από δε την Κάρυστο από 2-3 ώρες περίπου. Από την Κύμη χρειάζεται 1 1/2 με 2 ώρες αλλά από την Σκύρο πρέπει να προστεθεί και η θαλάσσια διαδρομή ,διαρκείας 2 1/2 ωρών.
Από τις ανωτέρω ιδιαιτερότητες συμπεραίνεται αβίαστα ότι η διακομιδή των άκρως επειγόντων περιστατικών για να είναι ασφαλής πρέπει να γίνει, είτε με αεροδιακομιδή,για να γίνει γρήγορα ή θα πρέπει να υπάρχει επί τόπου υποδομή αντιμετώπισης του επείγοντος περιστατικού πράγμα που φαίνεται επιστημονικά δυνατόν και οικονομικά εφικτό καθ΄ότι τόσο η Κύμη αλλά και η Κάρυστος
διαθέτουν Νοσοκομειακές δομές. Υπό προϋποθέσεις το ίδιο μπορούμε να πούμε και για την περιοχή της Ιστιαίας.
ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
ΚΥΜΗ:
Νοσ/μείο Κύμης με την υγειονομική μέριμνα για 6 περιφ/κά Ιατρεία + 1 πολυδύναμο στην Σκύρο.
Ιατρικό προσωπικό Νοσοκομείου (Αύγουστος 2013)
Προβλεπόμενες οργανικές θέσεις Ιατρών : 23
Υπηρετούν : 18
Κενές θέσεις : 5 (Ωρλ.1, Παιδ/τροι. 2, Αναισθ/γοι 1)
ΚΑΡΥΣΤΟΣ:
Νοσ/μείο Καρύστου με την υγειονομική μέριμνα για 5 περιφ/κά Ιατρεία
Ιατρικό προσωπικό Νοσοκομείου (Αύγουστος 2013)
Προβλεπόμενες οργανικές θέσεις Ιατρών :29
Υπηρετούν :19
Κενές θέσεις:10 (Ορθ/κος 1, Μικρ/λογος 1,
Αναισθ.1,Γεν.Ιατρ.1,Οφθ.1,Νευρ.1,Γυν.1,Χειρ.1,Παιδ.1,Ωρλ.1)
Αναισθ.1,Γεν.Ιατρ.1,Οφθ.1,Νευρ.1,Γυν.1,Χειρ.1,Παιδ.1,Ωρλ.1)
ΙΣΤΙΑΙΑ:
ΚΥ Ιστιαίας με την υγειονομική μέριμνα για 7 περιφ/κά Ιατρεία
Ιατρικό προσωπικό ΚΥ Ιστιαίας (Αύγουστος 2013)
Προβλεπόμενες οργανικές θέσεις Ιατρών: 20
Υπηρετούν: 9
Κενές θέσεις:11 (Ορθ.1,Καρδ.1,Χειρ.1,Νεφρ.1,Ακτ.1,Παιδ.2,Οδοντ.2, Παθ.2)
*Στις παραπάνω οργανικές θέσεις δεν συμπεριλαμβάνονται οι Ιατροί Γεν.Ιατρικής που υπηρετούν στα Περιφερειακά Ιατρεία και οι Ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ
Βάσει των σύγχρονων επιστημονικών δεδομένων και επειδή πρέπει να τεκμηριωθεί η αναγκαιότητα της ύπαρξης των σχηματισμών αυτών ,παραθέτουμε τεκμηριωμένα την πρότασή μας για την όσο το δυνατόν πληρέστερη αντιμετώπιση των σύγχρονων αναγκών του πληθυσμού και παραθέτουμε την περίπτωση του ΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ,που αποτελεί το μέγιστο παράδειγμα υγειονομικής περίθαλψης.
Α) Η επιστημονικά πλέον ενδεδειγμένη λύση για την αντιμετώπιση ενός επείγοντος περιστατικού είναι η λεγόμενη (On spot ) επί τόπου γρήγορη σταθεροποίηση του ασθενούς (από ειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό ή και ιατρικό ) με την άμεση παροχή των Α΄ βοηθειών,πιθανής διάγνωσης, ανάνηψης ή και διασωλήνωσης, και η τάχιστη ασφαλή μεταφορά του στον πλησιέστερο υγειονομικό σχηματισμό που δεν πρέπει να υπερβαίνει την χρονική διάρκεια της 1 ώρας.Αυτό απαιτεί πλήρως εξοπλισμένες μονάδες ασθενοφόρων (Κινητή Μονάδα) οι οποίες θα πρέπει να έχουν σαν βάση τους ένα κοντινό δευτεροβάθμιο υγειονομικό σχηματισμό – Νοσοκομείο.
Β) Από την στιγμή που έχουν εξασφαλιστεί τα ανωτέρω ,πρέπει η υποδομή του δευτεροβάθμιου σχηματισμού να είναι στελεχωμένη με το απαραίτητο εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό αλλά και με την ανάλογη σύγχρονη τεχνολογική υποδομή για την ασφαλή περίθαλψη και θεραπεία των ασθενών σύμφωνα με τις διεθνείς επιστημονικές προδιαγραφές.Στην περίπτωση των Νοσοκομείων Κύμης & Καρύστου ,αυτό δεν προσεγγίζει σήμερα ούτε κατά διάνοια την πραγματικότητα,πόσο μάλλον του ΚΥ Ιστιαίας.
Γ) Η πρωτοβάθμια παροχή υγειονομικών υπηρεσιών θα πρέπει να είναι με τέτοιον τρόπο οργανωμένη που να παρέχει τόσο την πρόληψη αλλά και την θεραπεία των συνήθων νοσημάτων που απασχολούν τον τοπικό πληθυσμό που είναι και ανάλογος με τις επαγγελματικές ασχολίες του (αγροτικές ,οικοδομικές, τουριστικές δουλειές) και να υποστηρίζει την λειτουργία του τοπικού Νοσοκομείου αναφοράς.
Δ) Η στελέχωση του τμήματος επειγόντων περιστατικών (ΤΕΠ) επειδή είναι ανύπαρκτη στους σημερινούς σχηματισμούς θα πρέπει να θεσμοθετηθεί και να στελεχωθεί με το απαραίτητο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό ούτως ώστε να παρέχει σύγχρονες νοσηλευτικές υπηρεσίες ανεξάρτητα από την λειτουργία του Νοσοκομειακού σχηματισμού.
Δ) Η στελέχωση του τμήματος επειγόντων περιστατικών (ΤΕΠ) επειδή είναι ανύπαρκτη στους σημερινούς σχηματισμούς θα πρέπει να θεσμοθετηθεί και να στελεχωθεί με το απαραίτητο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό ούτως ώστε να παρέχει σύγχρονες νοσηλευτικές υπηρεσίες ανεξάρτητα από την λειτουργία του Νοσοκομειακού σχηματισμού.
Σήμερα στην περιφέρεια της Εύβοιας παρατηρείται μεγάλη ένδεια τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό στους δημόσιους υγειονομικούς σχηματισμούς αλλά και σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής , λόγω μη ύπαρξης επαρκούς χρηματοδότησης για την συντήρηση και εκσυγχρονισμό των υποδομών αυτών,αλλά και λόγω της ανυπαρξίας κεντρικά σχεδιασμένου προγράμματος υποστήριξης από το Υπουργείο Υγείας.
Αυτό σημαίνει ότι για να καλυφθούν οι σημερινές αυξημένες ανάγκες των απομεμακρυσμένων περιοχών της Εύβοιας θα πρέπει:
Α) Να δημιουργηθούν πυρήνες ΕΚΑΒ με 3-4 τουλάχιστον σύγχρονες μονάδες ασθενοφόρων (κινητή μονάδα) σε κάθε υγειονομικό σχηματισμό (Νοσοκομείο) και με επαρκές και εξειδικευμένο προσωπικό (διασώστες και εξειδικευμένους ιατρούς) που να καλύπτουν με 24ωρες βάρδιες όλη την περιοχή ευθύνης τους.
Β) Να εκσυγχρονιστούν τα υπάρχοντα ασθενοφόρα των σχηματισμών αυτών και να τεθούν στην υπηρεσία των πυρήνων του ΕΚΑΒ.
Γ) Να δημιουργηθεί με ευθύνη του ΕΚΑΒ , υπηρεσία άμεσων αεροδιακομιδών με ελικοδρόμια σε κάθε πόλη (Ιστιαία,Κύμη,Κάρυστο) για την διακομιδή των πλέον βαρέων περιστατικών που δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπισθούν σε πρωτοβάθμιο ή δευτεροβάθμιο σχηματισμό,αλά και για την γρήγορη και ασφαλή διακομιδή περιστατικών,όταν απαιτείται, σε περίπτωση αποκλεισμένων ή πολύ απομακρυσμένων περιοχών.(πχ.περιοχή Κάβο Ντόρο, ορεινή Εύβοια)
Δ) Να αναβαθμιστούν εκ βάθρων οι υπάρχοντες περιφερειακοί σχηματισμοί , Νοσοκομεία Κύμης & Καρύστου, και να στελεχωθούν με το 3 πλάσιο τουλάχιστον μόνιμο ιατρικό,νοσηλευτικό, και λοιπό προσωπικό ούτως ώστε να ανταποκριθούν στις ήδη αυξημένες απαιτήσεις του εν γένει πληθυσμού των περιοχών υγειονομικής ευθύνης τους.
Να εξοπλιστούν με σύγχρονο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό (Αξονικό Τομογράφο, Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας, πλήρη Βιοπαθολογικό εξοπλισμό, Αιμοδοσία) και επαρκές νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό.
Να εξοπλιστούν με σύγχρονο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό (Αξονικό Τομογράφο, Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας, πλήρη Βιοπαθολογικό εξοπλισμό, Αιμοδοσία) και επαρκές νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό.
Ε) Ειδικά για τη περιοχή του Βορείου διαμερίσματος (ΚΥ Ιστιαίας) που δεν διαθέτει νοσοκομειακή
μονάδα ,διαθέτει όμως ένα προσφάτως ανακαινισμένο Κέντρο Υγείας με προδιαγραφές μικρής νοσηλευτικής μονάδας, που παραμένει ανεκμετάλλευτη,προτείνουμε την άμεση στελέχωσή του με το 2 πλάσιο από το ήδη προβλεπόμενο ιατρονοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό,και ταυτόχρονα να εξοπλιστεί με σύγχρονο και επαρκή ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό.
Επίσης δε ειδικά για το ΚΥ Ιστιαίας, να διασυνδεθεί υγειονομικά με το Νοσοκομείο Λαμίας σαν ο πλέον κοντινότερος Νοσοκομειακός σχηματισμός. Προτείνουμε επίσης για το ΕΚΑΒ Ιστιαίας ,την ενδυνάμωσή του με τουλάχιστον 3 επιπλέον ασθενοφόρα οχήματα , και στελέχωσή του με το τριπλάσιο τουλάχιστον ποσοστό προσωπικού,από το παρόν ,έτσι ώστε να καλύπτονται καθημερινά οι 24ωρες συνεχείς βάρδιες απρόσκοπτα.
ΣΤ) Επισημαίνουμε ότι αναγκαία και ικανή προϋπόθεση για να λειτουργήσουν οι παραπάνω υποδομές είναι η πλήρης και επαρκής στελέχωση του Νοσοκομείου Χαλκίδας και η όσον το δυνατόν γρηγορότερη αποπεράτωση του υπό ανέγερση Νέου Νοσοκομείου.
Για το Νοσοκομείο Χαλκίδας θα αναφερθούμε σύντομα με το τελευταίο μέρος της πρότασής μας για να ολοκληρωθεί η παρέμβασή μας στα δρώμενα της Δημόσιας Υγείας στην Εύβοια.
Για το Νοσοκομείο Χαλκίδας θα αναφερθούμε σύντομα με το τελευταίο μέρος της πρότασής μας για να ολοκληρωθεί η παρέμβασή μας στα δρώμενα της Δημόσιας Υγείας στην Εύβοια.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Η σημερινή εικόνα των περιφερειακών Νοσοκομείων του νομού Εύβοιας είναι κάτι παραπάνω από εικόνα ιδρυμάτων του μεσοπολέμου με τις ξενοδοχειακές υποδομές τους σε παρακμή (πχ. δεν υπάρχουν δωμάτια νοσηλείας με τουαλέτα παρά μόνο στο διάδρομο και σε κοινή χρήση) , η κτιριακή υποδομή είναι σε πλήρη εγκατάλειψη ( πχ στο Νοσοκομείο Κύμης ,η σοβατεπί στην οροφή του χώρου αναμονής ασθενών στα "ΤΕΠ" είναι έτοιμη να καταρρεύσει , και παρατηρείται πλήρης αποδιοργάνωση των φωτιστικών σωμάτων της οροφής) ,αποτέλεσμα της έλλειψης επαρκών κονδυλίων για την συντήρηση των χώρων.
Η παροχή των υγειονομικών υπηρεσιών υποβαθμίζεται τάχιστα με αποτέλεσμα να μην νοσηλεύονται σχεδόν καθόλου ασθενείς ,πλην ελαχίστων περιπτώσεων και μόνο χάρις στην υπεράνθρωπη προσπάθεια του ελλιπούς ιατρονοσηλευτικού προσωπικού, που καθημερινά υπερβάλλει εαυτόν εν μέσω αντίξοων συνθηκών .(πχ ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για την νυχτερινή βάρδια στο Νοσ/μείο Καρύστου υπάρχει μόνο μία νοσηλεύτρια η οποία θα κάνει και νοσηλεία και την καθαρίστρια αλλά και την τραπεζοκόμο,ανάλογες συνθήκες επικρατούν και στην Κύμη όπου ολόκληρο νοσοκομείο λειτουργεί με ΕΝΑΝ μόνιμο διοικητικό υπάλληλο)
Η ανωτέρω κατάσταση δεν είναι δυνατόν να οδηγήσει, όπως γίνεται αντιληπτό, παρά μόνο στην συρρίκνωση και τελικά στην πλήρη απαξίωση των νοσοκομείων αυτών,και αυτό λαμβάνοντας υπ΄όψην μόνο το φθίνον ανθρώπινο δυναμικό, με σοβαρότατες συνέπειες στην παρεχόμενη υγειονομική περίθαλψη εκατοντάδων χιλιάδων συμπολιτών μας.Αν συνπολογίσουμε δε και τις καθημερινές ελλείψεις αναγκαίων αναλώσιμων υγειονομικών υλικών τότε το πρόβλημα λαμβάνει διαστάσεις υγειονομικής βόμβας!!!!
Όλα τα ανωτέρω συμβαίνουν διότι η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Υγείας δεν φρόντισε ποτέ να μελετήσει επιστημονικά και να εκπονήσει ένα σύγχρονο σχέδιο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού για την δημόσια Υγεία στην Εύβοια αλλά και συνολικά για την επικράτεια.
Παράλληλα τα όποια έργα υποδομής έχουν κατά καιρούς γίνει, έγιναν είτε γιατί το απαιτούσαν επιτακτικά οι συνθήκες και κάποιοι τοπικοί παράγοντες (πχ Δήμαρχος Κύμης & Μονάδα Τεχνητού Νεφρού) είτε γιατί κάποιοι τοπικοί βουλευτές έπρεπε να δείξουν ότι έκαναν ΕΡΓΟ (πχ. νέα πτέρυγα του ΚΥ Ιστιαίας) και όχι γιατί υπήρχε προγραμματισμένος σχεδιασμός.
Πέραν τούτου όμως ΟΥΔΕΝ, διότι όλα αυτά γίνονταν και γίνονται χωρίς οργανωμένο επιστημονικό σχέδιο και στοχευμένη παρέμβαση για την αναβάθμιση των παρεχόμενων δημόσιων υγειονομικών παροχών,αλλά για λόγους εντυπωσιασμού και μόνο,αφού δεν υπήρξαν συμπληρωματικές πράξεις υποστήριξης με επαρκές ανθρώπινο δυναμικό αλλά και κυρίως τεχνολογικό υλικό υποστήριξης.
Με την παραπάνω μελέτη μας και σε συνδυασμό με το πρώτο μας υπόμνημα (http://einnev.blogspot.gr/2013/05/blog-post_15.html) καταδεικνύουμε εμπεριστατωμένα και με ακρίβεια τις σύγχρονες αυξημένες ανάγκες των κατοίκων των περιοχών αυτών και κοινοποιούμε την επιστημονική μας πρόταση ούτως ώστε να αρχίσει να ανατρέπεται η ταχεία ολίσθηση της Δημόσιας περίθαλψης στην Εύβοια προς το χάος.
Δεν μπορούμε να μπούμε στην λογική της πολιτικής του Υπουργείου, που καθ΄ον χρόνον υπουργεί ένας ιστορικός στο επάγγελμα, ταυτόχρονα είναι ανεκδιήγητα αντιεπιστημονική και ανιστόρητη.........χωρίς την παραμικρή σύγχρονη ιατρική τεκμηρίωση και με μόνο κριτήριο την εξοικονόμηση κονδυλίων από τον προϋπολογισμό των δύο περιφερειακών νοσοκομειακών μονάδων της Εύβοιας .............γιατί περί αυτό πρόκειται !!!
Η πολιτική αυτή στην ουσία μεταφράζεται ως εξής, αντί να υπάρχουν τρεις ξεχωριστοί προϋπολογισμοί ,να υπάρχει τελικά μόνον ένας (για το Νοσοκομείο Χαλκίδας) καθότι τα νοσοκομεία αυτά (Κύμης-Καρύστου) θα αλλάξουν χαρακτήρα και θα γίνουν Κέντρα Υγείας χωρίς την παραμικρή δυνατότητα παροχής δευτεροβάθμιας περίθαλψης πλέον,και έτσι ως δια μαγείας θα έχει προκύψει "εξοικονόμηση" κόβοντας την όποια ανεξάρτητη ετήσια κρατική επιχορήγηση των Νοσοκομείων Κύμης και Καρύστου.
Η ακολουθούμενη πολιτική του Υπουργείου Υγείας όμως κρύβει και κάτι άλλο.........
.
Ταυτόχρονα με την υποβάθμιση των περιφερειακών δημόσιων νοσοκομειακών δομών υγείας καταργούνται και δημόσιες νοσοκομειακές κλίνες, με αποτέλεσμα να στρώνεται πρόσφορο έδαφος στους επιχειρηματίες της ιδιωτικής Υγείας για να κάνουν χρυσές δουλειές (όχι ότι τώρα δεν κάνουν δηλαδή,"τα ιδιωτικά ασθενοφόρα αλωνίζουν") .
Αυτό θα έχει σαν συνέπεια τα φτωχά λαϊκά στρώματα να μην έχουν πρόσβαση ούτε σε σύγχρονες δημόσιες παροχές Υγείας αλλά και θα πρέπει να μετακινηθούν πολλά χιλιόμετρα από τον τόπο κατοικίας τους για να βρουν δευτεροβάθμια περίθαλψη με βαρύτατο οικονομικό κόστος.
Τέλος θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι δεν θα σταματήσουμε να παραθέτουμε τον επιστημονικό μας λόγο απέναντι στην αντιεπιστημονικότητα και την ανεύθυνη πολιτική Υγείας που ακολουθεί η ηγεσία του Υπουργείου και δεν θα πάψουμε να υπερασπιζόμαστε το πάγιο αίτημά μας για ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑΤΙ Η ΥΓΕΙΑ ΕΊΝΑΙ ΑΓΑΘΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ.-
ΑΝΤΩΝΙΟΣ-ΠΑΡΙΣ ΣΩΤΟΣ
ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΙΝΝΕΥΒ
ΥΓ: Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα παρουσιάσουμε και τη πρότασή μας για την αναβάθμιση του Νοσοκομείου Χαλκίδας.
Σημ.Συντάκτου: Η εκπόνηση της παραπάνω μελέτης αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Εύβοιας (ΕΙΝΝΕΥΒ) και του υπογράφοντος συντάκτου της, επιτρέπεται μόνο η αναδημοσίευσή της από έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ΜΕ.
Απαγορεύεται η χρήση της από οποιονδήποτε φορέα Ιδιωτικής Υγειονομικής παροχής υπηρεσιών άνευ της συγκατάθεσης των εχόντων τα πνευματικά δικαιώματα.
Απαγορεύεται η χρήση της από οποιονδήποτε φορέα Ιδιωτικής Υγειονομικής παροχής υπηρεσιών άνευ της συγκατάθεσης των εχόντων τα πνευματικά δικαιώματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου